A wie może ktoś jakie sprężyny zakład skoda do Octavii, ale z fabrycznym gazem? Może to by była jakaś podpowiedź odnośnie rozważań odnośnie sprężyn z końcówką 18,19, HD.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal_suchyDziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.
Komentarz
-
-
Ten wątek służy wymianie doświadczeń z opadającą d...ą w naszych autach.
Dużo ostatnio piszemy o różnicach w twardości i jednocześnie o uzyskanych wysokościach i odczuciach po wymianie.
Każdy ma inne odczucia, nieraz krytykujemy innych, a zapominamy o jednym podstawowym parametrze jakim jest przebieg auta, oraz jego ciężar.
Ciężar widzimy w ramce obok jaki kto ma silnik, jest to istotne dla rozłożenia masy w aucie i jak już sprawdziłem, cięższe Octy mniej "podskakują" na drodze niż np BSE, co przekłada się się też na odczucia po wymianie sprężyn.
Przebieg z kolei również wpływa na odczucia, bo nowe auto z przebiegiem np 5 kkm inaczej będzie się prowadziło na springach HD niż auto po przebiegu 50kkm.
Może będziemy podawać przebiegi jakie mieliśmy przy wymianie/wymianach?
Wtedy uzyskamy odpowiedź - jak komu przy odpowiednim przebiegu posłużyła dana sprężyna.
daję przykład jako pierwszy:
Silnik 1,6 BSE
I wymiana 1kkm - tył z BG na BG, dalej sztywny
II wymiana 6kkm - tył na BC (Golf) oraz amortyzatory z fabryczny MONROE na Sachs Super Touring - znaczna poprawa
III wymiana - 9 kkm, przód amorki z koreańskiego fabrycznego gooowna na Sachs Super Touring, oraz niestety za 2kkm przy 11kkm również springi z przodu na Lesjoforsy końcówka 10.
obecnie 28kkm - brak jakichkolwiek problemów z zawiechą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal_suchyDziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.
Optimise your aftermarket business with TecAlliance’s data solutions, parts catalogues, logistics solutions, repair data and expert services. Start now!
I wychodzi, że sprężyny wzmocnione do lifbecka powinny być o numerze 4285727, miał ktoś może z takimi doczynienia.
Komentarz
-
-
Wymieniłem sprężyny na Lesjofors 4285719.
Na razie, po 10 km jazdy, tył na wysokości w okolicach 39,5-40 cm.
Ciekaw jestem:
1.jaki będzie wynik po wstępnym "uklepaniu"
2.jaki będzie wynik na maksymalnym obciążeniu wakacyjnym (dwie osoby z tyłu, 4 walizki full zapchany bagażnik i boks na dachu)
3.jaki będzie finalny wynik na luzie po obciążeniach wakacyjnych
Postaram się dać znać jak to wygląda.
Pierwsze wrażenie z jazdy:
A.twardość tyłu teraz jakby bliższa twardości przodu
B.dużo przyjemniejsze zachowanie na progach (mniejsze ugięcie, nie odskakiwanie)
Jeszcze nie robiłem geometrii, zamierzam ją zrobić gdzieś za 2 tygodnie czyli gdzieś za 2 tysiące kilometrów.
Komentarz
-
-
Witam wszystkich!
Niestety moją Octavkę również dopadł problem ze sprężynami z tyłu. Mimo, iż brak instalacji LPG i haka, to tył wyraźnie "osiadł" względem przodu. Po ostatniej wyprawie na urlop z pełnym bagażnikiem + 1 pasażerem prowadzenie na prostych drogach ekspresowych a tym bardziej w zakrętach przyprawiało o ból głowy. Miałem wrażenie, że jadę konno a zamiast kierownicy trzymam lejce
Czytam czytam i się zastanawiam nad tym które sprężyny zamontować? Fabryczne z pakietu na bezdroża zamawiane w ASO czy Lesjofors 4285719 ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
P.S Octavka 1.4 TSI HB 2012.03
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DeXCzytam czytam i się zastanawiam nad tym które sprężyny zamontować? Fabryczne z pakietu na bezdroża zamawiane w ASO czy Lesjofors 4285719 ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
P.S Octavka 1.4 TSI HB 2012.03
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Jeżeli przeczytałeś cały wątek (trudne do przeczytania bo strasznie dużo stron) to zapewne zauważyłeś, że pojawiła się konkluzja uczestników dyskusji - fabryczne sprężyny to jednak szajs i wymiany w ASO dają efekt zwykle na krótko, więc lepiej kupić firmowe takie jak lesjofors czy monroe. Oczywiście jest trudny wybór - zwykłe, czy bezdrożne. Opinie w tym względzie są różne.
Ja jestem dość świeżo po założeniu MAD-ów przez ASO do oryginalnych fabrycznych (1,6, hak, bez gazu).
I jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Fakt, że przejechałem na nich dopiero kilkaset km,
ale tył jest wysoko jak należy, a co najważniejsze nie odczuwam żadnej różnicy w twardości i w prowadzeniu.
Zobaczymy co będzie dalej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Borsuk2są różne szkoły.
Ja jestem dość świeżo po założeniu MAD-ów przez ASO do oryginalnych fabrycznych (1,6, hak, bez gazu).
I jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Fakt, że przejechałem na nich dopiero kilkaset km,
ale tył jest wysoko jak należy, a co najważniejsze nie odczuwam żadnej różnicy w twardości i w prowadzeniu.
Zobaczymy co będzie dalej.
Niektórzy, zdaje się, nie narzekali na rozwiązania z ASO.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DeXCzyli nie warto wchodzić w nówki z pakietu na bezdroża by ASO ?
Komentarz
-
-
Nie mam haka. Teraz zrobiłem trasę w dwie osoby bez bagażu i jest dobrze według mnie, pod obciążeniem również. Mam opony 15 cali więc duży balon prawdopodobnie ma wpływ że nie odczuwam twardości zawieszenia a jeżdżę również Renault Grand Scenic tak że mam porównanie i nie lubię twardego zawieszenia.
Komentarz
-
-
U mnie przy Pb full i LPG 4/4 pomiar 359 i 360. Sprężyny mam z tego co widziałem 1K0 511 115 BC. Moja Octavia ma przejechane ok. 17k km przez 8 m-cy więc mam jeszcze kawał gwarancji - przynajmniej w teorii.
Byłem dzisiaj w Auto Wimar na Modlińskiej i sam nie wiem czy śmiać się czy wkurzać.
3 razy "doradca serwisowy" przedstawiał mi stanowisko importera (że przekroczone 6m-cy i 10k km) na co ja cierpliwie odpowiadałem, że to ciekawe ale interesuje mnie stanowisko firmy Auto Wimar, której pieczątka widnieje na gwarancji pod pozycją gwarant. W międzyczasie mój rozmówca dwukrotnie musiał się "konsultować". Odmówił udzialenia odpowiedzi na piśmie. Ale powiedział, że skoro tak to on przekaże sprawę do kierownika, który osobiście zwróci się do importera z zapytaniem co można w mojej sprawie zrobić.
Jak widać w firmie Auto Wimar kwestia wywiązania się z obowiązku związanego z gwarancją wymaga decyzji na szczeblu kierowniczym.
Kontakt ma być z ich strony w następnym tygodniu więc na razie czekam.
Komentarz
-
-
wupeer ciekaw jestem co Ci powiedzą. Proponuję w następnym kroku - pismo do gwaranta poleconym ( wiem troche to potrwa ) i ewentualnie kontakt przez formularz kontaktowy na stronie Skody. W moim przypadku to drugie poskutkowało "zmobilizowaniem" serwisu do działania. I nie podpisuj papierów odbierając auto bez pomiaru po jeździe próbnej. Ja też miałem BC (w kombi) i żal było patrzeć potem były MAD-y, BF i teraz BH na których już trochę jeżdżę i trzyma dolną granicę. Niebezpieczeństwo jest takie że mogą zwalać to na zużycie eksploatacyjne, co oczywiście jest głupotą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Borsuk2wupeer, nastaw się na długą walkę.
Ale po przeczytaniu całego wątku widzę, że nie ma obecnie dostępnych dobrej jakości oryginalnych w ofercie Skody. Więc prędzej czy później i tak skończy się pewnie na Lesjoforsach. Wstępnie zdecydowałem się na te z końcówką 19.
Ale to raczej później. Na razie się trochę poupieram
[ Dodano: Pią 19 Lip, 13 09:29 ]
Zamieszczone przez marcin91860wupeer ciekaw jestem co Ci powiedzą. Proponuję w następnym kroku - pismo do gwaranta poleconym ( wiem troche to potrwa ) i ewentualnie kontakt przez formularz kontaktowy na stronie Skody. W moim przypadku to drugie poskutkowało "zmobilizowaniem" serwisu do działania.
Zamieszczone przez marcin91860I nie podpisuj papierów odbierając auto bez pomiaru po jeździe próbnej.
Zamieszczone przez marcin91860Ja też miałem BC (w kombi)
Zamieszczone przez marcin91860potem były MAD-y, BF i teraz BH na których już trochę jeżdżę i trzyma dolną granicę.
Zamieszczone przez marcin91860Niebezpieczeństwo jest takie że mogą zwalać to na zużycie eksploatacyjne, co oczywiście jest głupotą.
Komentarz
-
Komentarz